کد خبر: ۲۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
شرکت‌های بیمه باید توجه کنند که کاهش تلفات برای پلیس و سایر دستگاه‌ها هزینه‌بردار است.

صنعت بیمه-  سردار اسکندر مؤمنی در نشست مشترک که  با سایر ارگان‌های مرتبط با طرح نوروزی برگزار شد، اظهار داشت: طبق آمار ارائه شده امسال موفق به کاهش بیش از 7 درصدی تلفات رانندگی در طرح نوروزی شدیم و در مجموع 143 نفر در نوروز امسال نسبت به سال گذشته کم‌تر کشته شدند.


وی با اشاره به کاهش 6 درصدی تلفات در سال 92 افزود: کاهش 4 سال متوالی در سوانح جاده‌ای امری بی‌سابقه بود که خوشبختانه امسال موفق به انجام آن شدیم و در این در حالی است که تهیه آمار و ارائه آن نیز در اختیار ما بوده و از سوی سازمانی در قوه‌ای دیگر انجام شده است.

 



رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه از اجرای طرح تابستانی در 2 مرحله خبر داد و گفت: طرح تابستانی در مرحله اول از 21 خرداد تا 9 تیر و و در مرحله دوم از 5 مرداد تا 5 مهر به مدت 2 ماه برگزار می‌شود و در این مدت تمامی دستگاه‌های امدادی و انضباطی ملزم به حضور فیزیکی در جاده‌ها و معابر کشور هستند و خودروهای اکیپ‌های امدادی و راهور ملزم هستند تا در طول شب چراغ‌های گردان خود را روشن بگذارند چرا که این موضوع باعث توجه بیشتر رانندگان و کاهش آمار تصادفات می‌شود.

 




 به گزارش جوان ایرانی، مومنی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تمهیدات پلیس برای مراسم سالگرد ارتحال امام گفت:‌ علاوه بر طرح تابستانه، پلیس طرح ویژه‌ای به منظور تسهیل عبور و مرور در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی‌(ره) در نظر گرفته است تا شرکت‌کنندگان میلیونی این طرح بتوانند به سهولت در این مراسم شرکت کنند.


وی ادامه داد: با اشاره به آمار ارائه شده در طرح نوروزی و طرح تابستانی سال گذشته 10 محور پرسانحه کشور مشخص شده‌اند که با توجه به وجود 4 محور در استان گیلان و 2 محور در استان گلستان، اولویت ما نصب دوربین‌های کنترلی در این معابر خواهد بود.



رئیس پلیس راهور ناجا کاهش 31 درصدی وقوع تخلفات در ایام نوروز را نقطه عطفی در اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: خوشخبتانه مردم در طرح نورزی مشارکت بسیاری با دستگاه‌های مجری این طرح داشتند و علاوه بر کاهش 31 درصدی تخلفات شاهد کاهش سرعت تردد خودروها به میزان 4 کیلومتر در ساعت بودیم.



مومنی به افزایش نرخ دیه اشاره کرد و از هموطنان خواست تا هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت الحاقیه بیمه‌های خود اقدام کنند.



وی در پایان خطاب به شرکت‌های بیمه‌گر با گلایه از روند برخورد با مشتری و پرداخت خسارت به بیمه‌شدگان گفت: شرکت‌های بیمه باید توجه کنند که کاهش تلفات برای پلیس و سایر دستگاه‌ها هزینه‌بردار است ولی این کاهش برای شرکت‌های بیمه باعث سود بیش‌تر می‌شود لذا شرکت‌های بیمه باید به همان میزان که در هنگام دریافت حق بیمه مشتریان خود را تکریم می‌کنند در هنگام پرداخت خسارت نیز ساز و کاری برای تسهیل پرداخت خسارت به آن‌ها فراهم کنند که این موضوع نیازمند افزایش واحدهای پراداخت خسارت و کاهش بوروکراسی اداری در این شرکت‌هاست.

نام:
ایمیل:
* نظر: