کد خبر: ۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶

صنعت بیمه - بیمه های اعتباری و سایر بیمه نامه هایی که با صنعت و تولید در ارتباط است، می توانست در سال «حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی» مورد استقبال قرار گیرد ولی با وجود گذشت حدود هفت ماه از سال، صاحبان صنایع و تولید هنوز نتوانسته اند ارتباط خوبی با بیمه برقرار کنند.

 


به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه از بیمه آنلاین، علیرضا بیانیان، از فعالان صنعت بیمه با اشاره به این که بسیاری از واحدهای صنعتی و صاحبان صنایع نسبت به پوشش بیمه‌های مسئولیت بی‌توجهند گفت: این بی‌توجهی در حالی است که این گروه می‌توانند با داشتن بیمه‌های مسئولیت، بسیاری از چالش‌ها را در این زمینه رفع کنند‌‌.

 

وی با بیان این‌که همه این کمبود‌ها و چالش‌ها در صنعت بیمه از عدم فرهنگ‌سازی مناسب در این بخش نشأت می‌گیرد، نقش بیمه مرکزی را در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: البته بیمه مرکزی باید تدابیری اتخاذ کند که شرکت‌های بیمه نیز ترغیب شوند تا بیمه‌نامه‌های جدید را به بازار عرضه کنند‌.

 

وی در ادامه به بیمه‌های اعتباری نیز اشاره کرد و افزود: ‌استفاده از بیمه‌های اعتباری می‌تواند نگرانی صاحبان صنایع و تولید‌کنندگان و موسسات مالی را برطرف کند اما با این وجود، استقبال خوبی از این بیمه‌ها صورت نمی‌گیرد.

 


وی افزود: روش اعتباری یکی از پررونق‌ترین روش‌های بازرگانی محسوب می‌شود، چون در این نوع فروش‌، خریدار در ازای دریافت کالا یا خدمات از فروشنده پرداخت وجه آن را در تاریخ معینی تعهد می‌کند و فروشنده نیز برای وصول به‌موقع مطالبات خود، درصدد تامین امنیت دریافت طلب‌هایش برمی‌آید‌. بنابراین فروشنده خطر احتمالی معامله را به بیمه‌گر منتقل و با دریافت بیمه اعتباری این ریسک را بیمه می‌کند.

 


بیانیان اطلاع‌رسانی نامناسب و اطلاعات ناکافی بیمه‌گذاران از بیمه‌های اعتباری‌، عدم استقبال بیمه‌گران از این نوع بیمه‌نامه‌ها به دلیل ریسک بالای آن و نبود اعتبارسنجی مشتریان را، از جمله موانعی دانست که باعث شده بیمه‌های اعتباری در کشور گسترش نیابد‌.

نام:
ایمیل:
* نظر: