کد خبر: ۲۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۰
نمایندگی بیمه ایران در امارات متحده عربی
رقابت اصلی درصنعت بیمه امارات بین شرکت‌های محلی که عمدتاً متعلق به تجار و بازرگانان اماراتی با سرمایه‌های بالا است با نمایندگی‌های بیمه‌های فرانسه سوییس،ایران وسایر کشورهاست.

صنعت بیمه - مدیر نمایندگی بیمه ایران در امارات متحده عربی گفت:۲۷ شرکت بیمه‌ای خارجی در امارات متحده عربی فعال هستند و با ۳۶ شرکت محلی برای جذب بازار و ارائه خدمات بیمه‌ای رقابت نزدیکی دارند.
 

به گزارش افکارنیوز، عبدالقادر فقیهی با بیان اینکه این تعداد شرکت بیمه‌ای برای یک کشور کوچک عربی بازار رقابتی استثنایی ایجاد کرده است، افزود: ‌رقابت در کشورهای عربی به ویژه امارات برای بیمه‌گذاران خارجی جذاب است و به سودآوری مقطعی آنچنان توجهی ندارند.

 

وی گفت : بیشتر این شرکت‌های بیمه‌ای درسال گذشته میلادی به نسبت سرمایه ای که به این کشورآورده اند سود قابل توجهی تحصیل نکردند اما همانطور که عنوان شد فقط به دلیل اهمیت این بازار درآن حضور فعال دارند.

وی درباره اینکه به چه دلیل شرکت‌های‌ بیمه‌ای داخلی امارات و خارجی تمایل به حفظ نام خود در بازار بیمه‌ای امارات دارند نیز اظهارداشت:‌ رقابت اصلی درصنعت بیمه امارات بین شرکت‌های محلی که عمدتاً متعلق به تجار و بازرگانان اماراتی با سرمایه‌های بالا است با نمایندگی‌های بیمه‌های فرانسه سوییس،ایران وسایر کشورهاست.

مدیرنمایندگی بیمه‌ایران در امارات‌متحده‌عربی اضافه‌کرد:‌ دارندگان‌شرکت‌های‌بومی بیمه‌ای درامارات همانند خارجی‌ها نگاه بلند مدت به این بازار دارند آنان درعین حال بدنبال فرصت هستند تا ضررهای چندین ساله خود را یکباره جبران کنند.

به‌گفته‌وی‌شرکت‌های‌اروپایی‌نیز‌بازاربیمه‌ای‌امارات‌را‌بدلیل‌امنیت‌بالاوسرمایه‌گذاری‌های‌دولتی‌وخارجی‌که‌روبه‌افزایش است دراین کشورمطلوب ارزیابی می‌کنند و با نگاه بلندمدت به دنبال جبران وضعیت فعلی هستند.

فقیهی درباره بیمه نامه‌های شخص ثالث در امارات نیز گفت:‌بیمه‌نامه‌های شخص ثالث در امارات اجباری است و برطبق قانون برای دارنده کارت مالکیت خودرو صادر می‌شود. به گفته وی از آنجا که درامارات کارت‌های مالکیت سالی یکبار صادر می‌شود و برای جلوگیری از نداشتن احتمالی این بیمه‌نامه ۱۳ماهه‌صادر می‌شود تادارنده زمان کافی برای تمدید بیمه‌نامه خودرو خود دراختیار داشته باشد.

مدیر نمایندگی‌بیمه‌ایران درامارات متحده عربی درباره شیوه پرداخت خسارت شخص ثالث دراین کشور عربی نیز تصریح کرد: اگر تصادفی اتفاق بیفتد پلیس درصحنه حاضر می‌شود و کروکی تنظیم می‌کند و به ذینفع می‌دهد درادامه زیان دیده با کروکی مقامات انتظامی به نزدیک‌ترین شعب بیمه ای مراجعه و خسارت خود را دریافت می‌کند.

فقیهی در باره اینکه ممکن استپلیس برای خسارت‌هایی که ارزش آن کم باشد کروکی صادر نکند نیز گفت:اصلاً چنین چیزی‌ممکن‌نیست پلیس برای تمامی خسارت‌های بیمه‌ای کروکی صادر می‌کند و به میزان خسارت وارده توجهی ندارد، وظیفه پلیس کشیدن کروکی درصحنه تصادفات رانندگی است. وی درباره اینکه آیا امکان دارد خودرو یا دارنده خودرو بیمه نامه نداشته باشد ، اظهارداشت: با توجه به اینکه تعداد این موارد بسیار کم است می‌توان مدعی شد هیچ خودرویی در سایر کشورها بدون بیمه نامه نیست واگر هم باشد دلیل اصلی آن فراموشی بیمه‌گذار است.

وی با اشاره به اینکه امروزه دردنیا به جز ایران کسی به دلیل پرداخت دیه درزندان بسر نمی‌برد ، اضافه کرد:مردم موظف به‌داشتن بیمه‌نامه‌شخص‌ثالث هستند و کسی را بدون‌اینکه بیمه‌نامه داشته باشد ،پیدا نمی‌کنید.

فقیهی اظهار داشت : در این کشورها صنعت بیمه به خوبی جا افتاده است و مردم به اهمیت آن واقف‌اند از این رو درتهیه بیمه‌امه تعلل نمی کنندو این درحالی است که دستگاه‌های ذیربط نیز این موضوع را رصد و بدقت زیر نظر دارند و در صورت برخورد با متخلف جرائم سنگینی برای دارنده خودرو درنظر می‌گیرند.

وی دراین ارتباط به عنوان مثال به بیمه‌نامه شخص ثالث در انگلیس اشاره کرد وگفت:‌دراین کشور تمامی خودروها بیمه نامه دارد و اگر فردی به دلیل اینکه تنها در ماه‌های خاصی از خودرو استفاده می‌کند با شرکت بیمه‌ای برای مدت معین به توافق برسد جریمه خواهد شد.

فقیهی ادامه داد:‌ بیمه‌نامه شخص‌ثالث درتمامی دنیا به صورت سالانه صادر می‌شود و مالک موظف به‌تهیه‌آن‌است و هیچ عذری‌همانند اینکه از این خودرو درفصل و ایام خاصی استفاده می‌شود پس باید بیمه‌نامه مناسب با آن صادر شود ،پذیرفته نیست و دستگاه‌های نظارتی و پلیس به شدت دراین باره از شرکت‌های بیمه حمایت می‌کنند.

فقیهی گفت: همچنین در کشورهای اروپایی اگر راننده‌ای سه‌بار تصادف کند دیگر نمی‌تواند از خدمات بیمه‌ای استفاده کند و در عمل مشاهده می‌کنیم آنان با طراحی سیستم‌های بازدارنده در کاهش تصادفات رانندگی موفق‌تر از ما عمل کرده‌اند.

مدیر نمایندگی بیمه ایران در امارات متحده عربی درباره راهکارهای این دفتر برای جذب تقاضای بیشتر در این کشور عربی نیز گفت : ‌مهم‌ترین راهکارهای ما برای جذب پرتفوی بیشتر به تنوع درپوشش‌های بیمه‌ای وگسترش بیمه‌های مسافرتی ودرمانی،‌ایجاد دفاتر بیمه‌ای وجذب وبکارگیری بازاریابان مجرب ومسلط به زبان‌های‌بین‌المللی وبومی‌و‌تغییررویه از بیمه‌های کلان به سمت بیمه‌های خرد و نفوذ در میان مردم بومی ومهاجرباز می‌گردد و از این طریق توانستیم همچنان با قدرت به فعالیت خود دراین منطقه ادامه
دهیم.

شرکت‌سهامی بیمه‌ایران امروز(دوشنبه)به پاس ۴۴ سال خدمت صادقانه و ارزنده عبدالقادر فقیهی مدیر نمایندگی بیمه ایران درامارات از وی با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی کرد.

مرجع : روابط عمومی بیمه ایران

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: