کد خبر: ۲۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده ۲۸ قانون شخص ثالث و در راستای وظایف قانونی خود پرونده تخلفات شرکت مذکور را به شورای عالی بیمه ارجاع نمود.

صنعت بیمه -   بیمه‌جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به برخی رسانه‌ها مبنی بر عدم ایفای تعهداتقانونی شرکت‌بیمه‌توسعه در مقابل‌ بیمه گذاران و زیان دیدگان شخص ثالث اعلام کرد: تاکنون شکایات و اعتراضات متعددی از عملکرد این شرکت به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات جاری و وقوع تخلفات متعدد در جبران کامل و به موقع خسارات بیمه گذاران و زیان دیدگان بیمه شخص ثالث اتومبیل واصل گردیده که علیرغم اقدامات نظارتی معمول شده، موارد تخلفات تاکنون کاملاً رفع نگردیده است.

 

به گزارش جوان ایرانی به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، معاون نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این‌خصوص گفت: این تخلفات به دلیل جریان سوء مدیریت حاکم برشرکت رقم‌خورده‌وبا مواردی‌نظیر تخلف در ذخیره‌گیری، عدم رعایت نصاب‌های سرمایه‌گذاری در آیین‌نامه‌های مصوب شورایعالی‌بیمه و انتقال بیش از حد سرمایه‌گذاری‌ها به بخش ساختمان و مستغلات، ترکیب نامناسب سهام داری عمده، توقف فرآیند افزایش سرمایه و ثبت در بورس و تخلفات متعدد دیگری که در نهایت منجر به نامناسب بودن سطح توانگری مالی موسسه مذکور گردیده است به نحوی که علاوه بر تخلفات متعدد انجام شده، مبالغ عمده از خسارت زیان دیدگان و دیون دولتی به میزان بلاتکلیف باقی مانده است.
 

بر این اساس کلیه اقدامات نظارتی لازم توسط نهاد ناظر صنعت بیمه کشور انجام و نهایتاً در راستای حمایت از بیمه گذاران و بیمه شدگان و زیان دیدگان و با توجه به عدم مشاهده عزم و اراده جدی جهت رفع مشکلات موجود از سوی مدیران اجرایی این شرکت و به خصوص عدم پرداخت حقوق قانونی و قراردادی عموم ذینفعان صنعت بیمه (مردم به عنوان بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان حوادث رانندگی از یک سو و دولت از سوی دیگر) بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده 28 قانون شخص ثالث و در راستای وظایف قانونی خود پرونده تخلفات شرکت مذکور را به شورای عالی بیمه ارجاع نمود.
 

معاون نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران همچنین اعلام کرد: شورای عالی بیمه نیز تصویب نمود تا زمان تصفیه‌کامل و نقدی بدهی به بیمه گذاران و دولت، این شرکت تا اطلاع ثانوی حق صدور بیمه نامه جدید و تمدید بیمه نامه های قبلی در رشته بیمه شخص ثالث و انواع بیمه های زندگی را نخواهد داشت.
 

این گزارش حاکی است، روند پرداخت خسارات بیم‌ گذاران و زیان دیدگان در سایر موسسات بیمه‌بازرگانی کشور (28 شرکت‌بیمه‌تجاری) بدون‌مشکل‌خاصی درجریان بوده و با برخوردهای قانونی انجام شده امید می رود مشکل این شرکت بیمه نیز مرتفع شود.
 

نام:
ایمیل:
* نظر: