کد خبر: ۲۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی
شرکتهای بیمه بین‌المللی پی اند آی (P&I) عملا تنها بازه زمانی ٦ ماه را پوشش داده اند.

صنعت بیمه - معاون‌وزیرنفت در امور پتروشیمی‌گفت: ضروری است موضوع بیمه پی اند آی کشتیهای ال پی جی در مذاکره های وزارت خارجه با گروه ٥+١ اعلام و از طریق اتحادیه اروپا به کلوپهای پی اند آی ابلاغ شود.


به گزارش نفت ما،  معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ضروری است موضوع بیمه پی اند آی کشتیهای ال‌پی‌جی در مذاکره‌های وزارت‌خارجه با گروه ٥+١ اعلام و از طریق اتحادیه اروپا به کلوپهای پی اند آی ابلاغ شود.
 
 معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که هم اکنون ال پی جی (LPG)، گلوگاه اصلی صنعت پتروشیمی کشور است، گفت: مالکان کشتیهای حمل کننده LPG با وجود تمایل شدید به حمل این محصولات به دلیل تحریمهای بین‌المللی قادر به تردد در بنادر ایران نیستند.


عباس شعری مقدم با بیان این که تاکنون در زمینه رفع تحریمها و مقولات بیمه، فروش، حمل و نقل و مبادلات بانکی صنعت پتروشمی گشایشی نشده است، گفت: در بازه زمانی ٦ ماه تعیین شده میان ایران و گروه ٥+١، بیشتر جنبه اعتماد سازی و شروع مذاکرات آتی در صنعت پتروشیمی دنبال شده  و در عمل سبب باز شدن بازار یا مراجعه مالکان قوی و عقد قراردادهای بلندمدت نشده است.


معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: شرکتهای بیمه بین‌المللی پی اند آی (P&I) عملا تنها بازه زمانی ٦ ماه را پوشش داده اند و در مکاتبه های رسمی با مالکان کشتیهای حمل کننده محصولات پتروشیمی نیز یادآوری و تاکید کرده‌اند که این موضوع هنوز آنها را از عقد قراردادهای بلند مدت منع می کند.


شعری مقدم ادامه داد: در دستورعمل شرکتهای بیمه بین‌المللی پی‌اند آی به مالکان کشتیها تاکید شده که در صورت بروز حادثه یا خسارت و باز بودن پرونده های خسارتهای احتمالی تا پس از تاریخ ٢٠ جولای، عملا شرکت بیمه پاسخگوی پرونده مذکور نخواهد بود؛ این مهم سبب شده شرکتهای معتبر بین المللی مانند گذشته از اعزام کشتی خودداری کرده یا به صورت مورد به مورد به حمل محصولات اقدام کنند.


وی با اشاره به این که تاکنون گشایش خاصی در مبادله های بانکی مربوط به مبادله های نفتی ایران ایجاد نشده است، گفت: مالکان کشتی از دریافت کرایه یا هزینه هایی که به نوعی مربوط به ایران است، خودداری می کنند؛ ضمن آنکه سیستم بانکی مشخصی برای انجام این مبادلات تعریف نشده است.


 

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: مالکان کشتی که از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند با توجه به شرایط کنونی از عقد قرارداد یا اعزام کشتی به منطقه خودداری می کنند، البته همه مالکان اروپایی، ژاپنی، کره ای و یا شرکتهایی با شریکان آمریکایی ضمن تماس یا حتی دیدارهای حضوری در تهران، آمادگی کامل خود را برای شروع همکاری به شرط رفع محدودیتهای مربوطه، به ویژه برقراری پوشش بیمه پی اند آی اعلام کرده اند.


وی در باره تمهیدات اندیشده شده برای فروش محصولات پتروشیمی کشورمان اظهار کرد: در زمیه فروش محصولات پتروشیمی شرکتهای معتبر اروپایی، ژاپنی و کره ای علاقه مندی خود را برای حضور دوباره در بازار ایران اعلام کرده اند که در این زمینه جلسه های متعددی با شرکتهای مختلف در تهران برگزار شده است.


شعری مقدم افزود: بدون شک همکاری بلندمدت در زمینه فروش نیز همچون موضوع کشتیرانی در گرو پایان یافتن مهلت ٦ ماه کشورهای ٥+١ و دریافت مصوبه های قطعی برای همکاری بلندمدت ایران و این کشورهاست؛ ضمن آنکه بیشتر مذاکره های فعلی با شرکتهای خارجی درباره محورهای جمع آوری اطلاعات تولید یا امضای قراردادهای STOP بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: