کد خبر: ۲۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
مدیرعامل بیمه ایران:
شرکت بیمه ایران برای اولین بار مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان جهت پرداخت خسارت به زیان دیدگان تحت پوشش این شرکت,برداشت کرد .

صنعت بیمه -ساختارهای سرمایه گذاری در بیمه ایران اصلاح شده و به زودی محصولات جدید این شرکت رونمایی خواهند شد .


 محمود امرالهی – مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بیمه ایران, همراه با تعدادی از مدیران ارشد این شرکت مادر بیمه گر, به مناسبت روزخبرنگار در جلسه خبری شرکت کرد و با ارایه توضیحاتی در باره برنامه های پیش روی این شرکت بیمه, به پرسشهای مطرح شده پاسخ گفت و تاکید کرد که بیمه ایران در سال جدید شفاف سازی و رقابت‌پذیری را سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده است و خواستار همکاری جدی و نزدیک با رسانه ها برای توسعه فرهنگ بیمه در کشور می باشد.


امرالهی با اعلام این که شفافیت, افزایش کیفیت, آموزش , توسعه فرهنگی و بهبود زندگی بیمه‌گذاران 5 راهبرد اصلی این شرکت در برنامه کاری پیش رو میباشد به توضیح هر یک از آنها پرداخت و سپس با اشاره به این که به مدت سه سال رئیس صندوق خسارت بدنی در بیمه مرکزی بوده است , درباره پرداخت خسارت به بیمه‌شدگان این شرکت گفت: به محض در دست گرفتن سکان بیمه ایران متوجه شدیم که خسارت تعداد زیادی از پرونده‌های بیمه شخص ثالث پرداخت نشده است, از این رو تصمیم گرفتیم تا به این موضوع رسیدگی نماییم.


وی افزود: با توجه به وضعیت سهام شرکت در بازار بورس , تصمیم گرفته شد خسارت ها از محل سپرده گذاری های شرکت نزد بانک ها پرداخت شود . از این رو شرکت بیمه ایران برای اولین بار در جهان, در شرایط پایان سال‌مالی و با توجه به این که مردم در اولویت اول برای شرکت هستند, مبلغ 220 میلیارد تومان جهت پرداخت خسارت به زیان دیدگان تحت پوشش این شرکت,برداشت کرد .


مدیر عامل بیمه ایران با اشاره به حجم بالای خسارت در صنعت بیمه کشور,همچنین گفت: صنعت بیمه با همکاری مجلس و دولت باید بتواند قیمت تمام شده بیمه شخص ثالث را کاهش دهد تا تعداد بیشتری از افراد بتوانند خودروها و موتورسیکلت‌های خود را بیمه کنند.



امرالهی با توجه به این نکته که شرکت بیمه ایران یک شرکت دولتی است افزود:این شرکت صرفا برای سودآوری کار نمی کند و هدف نخست آن جلب رضایت بیمه گزاران است ولی در عین حال باید به سودآوری نیز توجه داشته باشد تا پاسخگوی تعهدات مردم باشد.



وی در بخش دیگری از سخنان خود از رویکرد این شرکت نسبت به صدور مجوز نمایندگی سخن گفت و توضیح داد : از ابتدای ورود من به شرکت صدور مجوز نمایندگی را متوقف کردیم و قصد داریم با اصلاحاتی که انجام شده است,  از متقاضیان تاسیس نمایندگی به صورت الکترونیک و بر اساس استانداردهای تعریف شده ثبت نام به عمل آوریم تا پس از گزینش حرفه ای، نمایندگان منتخب با دیدن آموزش های توامان نظری و عملی در موسسه های آموزشی و شعب درنظر گرفته شده برای طی کردن دوره های تجربی,  وارد بازار کار شوند.



امراللهی در بخش دیگری از سخنان خود سخنان رییس کل بیمه مرکزی مبنی بر زیان دهی بیمه ایران در سال مالی 92 را تایید کرد اما در باره رقم دقیق زیان ثبت شده تاکید کرد که رقم مزبور پس از تایید حسابرس , تا چند روز آینده  نهایی و اعلام خواهد شد.

رئیس هیات مدیره بیمه ایران افزود: زیاد نگران زیان 92 نباشید, چرا که با توجه به زیر ساخت های ایجاد شده , آموزش های ارایه شده و برنامه های پیش رو از جمله بیمه عمر بیمه ایران , مشکلات رفع خواهند شد.

مدیر عامل شرکت سهامی بیمه ایران در ادامه با بیان اینکه بزودی بیمه گذاران شاهد تحولات تازه در ارائه خدمات بیمه‌ایران خواهند بود، گفت : همه خدمات از طریق سیستم الکترونیک ارائه میشود.

امرالهی همچنین از واریز حق بیمه حوادث و تصادف به حساب بیمه گزاران خبر داد و گفت : از این پس چیزی به نام صدور چک نخواهیم داشت.


وی همچنین در باره بروز بحران در شرکت بیمه توسعه نیز گفت: مشکل بیمه توسعه به صورت جدی از سوی بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه در حال پیگیری است ضمن این که سندیکای بیمه‌گران ایران نیز در حال بررسی موضوع است و امیدواریم با تمهیداتی که اتخاذ می‌شود ,موضوع جمع شود و دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.



مدیرعامل بیمه ایران در مورد کمک این شرکت برای حل مشکل بیمه توسعه گفت: اگر قرار است بیمه ایران موضوع را ساماندهی کند باید منابع آن در اختیار بیمه ایران قرار گیرد.


امرالهی در پایان سخنان خود تاکید کرد: در بیمه ایران زیرساخت های سرمایه گذاری اصلاح شده است و محصولات بیمه از جمله بیمه زندگی, منابع انبوهی را جذب این شرکت خواهد کرد که ظرف یکی دو هفته آینده از برخی محصولات رونمایی صورت خواهد گرفت .

پولی مالی

نام:
ایمیل:
* نظر: