کد خبر: ۲۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
دو عامل خودرو و راننده در اصلاح قانون شخص ثالث باید مورد توجه قرار گیرد و پایگاه قوی داده باید میزان تخلفات، نوع تخلف و خسارت‌های راننده را محاسبه کند که در حال حاضر این پایگاه داده‌ای وجود ندارد.

صنعت بیمه -  بالاترین تصادفات منجر به فوت و نقص عضو متعلق به ایران است. آمارها نشان می‌دهد عامل انسانی 80 درصد تصادفات را رقم می‌زند. کارشناسان معتقدند با ایجاد بانک داده‌ها و اصلاح قانون بیمه باید نقش عوامل انسانی در تصادفات بهتر بررسی و نقش راننده‌ها در حوادث کنترل شود.
 

به گزارش اکو ویژن به نقل از سایت آیین، حسین کریم‌خان زند، عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه با بیان اینکه پایگاه قوی اطلاعاتی باید میزان تخلفات، نوع تخلف و خسارت‌های راننده را محاسبه کند که در حال حاضر این پایگاه داده‌ای وجود ندارد و باید تلاش شود که بر اساس آمار و تحلیل آن، روش‌های مناسبی برای ایجاد رابطه معنادار بین حق بیمه و ریسک راننده داشته باشیم. حسین کریم‌خان زند افزود: در طرح نمایندگان مجلس باید کلیه عوارض از جمله بهداشت، نیروی انتظامی، صندوق تامین خسارت‌های بدنی و عوارض مالیات برارزش افزوده از بیمه شخص ثالث برداشته شود. عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در بیمه شخص ثالث یک مشکل آن است که سه گروه در آن مداخله می‌کنند؛ قوه‌قضائیه با تعیین دیه، دولت با نرخ‌گذاری دستوری تعرفه و قانون بیمه شخص ثالث است.


وی با بیان اینکه بالاترین تصادفات منجر به فوت و نقص عضو متعلق به کشور ایران است، تصریح کرد: بیش از 80 درصد علت تصادفات عامل انسانی و نقش راننده، 10 درصد کیفیت خودرو و 10 درصد مربوط به استانداردهای جاده‌ای است.


کریم‌خان زند عنوان کرد: یکی از مواردی که در قانون وجود دارد، حادثه منجر به فوت، قتل غیرعمد محسوب می‌شود و با آمار و اطلاعات می‌توان گفت کسانی که حداقل تصادفات را داشته‌اند، کمترین تخلفات رانندگی را نیز داشته‌اند و برعکس کسانی که بیشترین تخلفات را دارند، حوادث رانندگی بیشتری را نیز به خود اختصاص می‌دهند. عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه بیان کرد: یک راننده می‌تواند در سوابق خود حتی تا چندین بار تصادف منجر به جرح و فوت داشته باشد در حالی که باید چنین افرادی مشمول جرایم سنگین باشند.

 

وی ادامه داد: دو عامل خودرو و راننده در اصلاح قانون شخص ثالث باید مورد توجه قرار گیرد و پایگاه قوی داده باید میزان تخلفات، نوع تخلف و خسارت‌های راننده را محاسبه کند که در حال حاضر این پایگاه داده‌ای وجود ندارد.


کریم‌خان زند تصریح کرد: در حوادث نیز دائما به خانواده مقصر توجه می‌شود و کسی به خانواده آسیب دیده و فوت شده توجه نمی‌کند و متاسفانه خسارت‌های اجتماعی ناشی از حوادث مورد توجه واقع نمی‌شود. قائم‌مقام شرکت بیمه ما بیان کرد: وقتی فردی دچار نقص عضو، طول درمان یا فوت می‌شود، هزینه‌های زیادی برای کشور به وجود می‌آورد و طبیعی است که در بررسی حوادث رانندگی باید به میزان تخلفات راننده توجه کرد و مبنای دریافت حق بیمه نیز متناسب با نوع رانندگی راننده تغییر کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: