کد خبر: ۳۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
دربیمه‌های باربری نرخ حق بیمه ها به نوع خدمات شركت های بیمه ای و نظام تعرفه‌ای این شركت ها باز میگردد از این رو نرخ ثابتی نداریم با این حال ما هرج و مرج دربازار بیمه های حمل ونقل نداریم.

صنعت بیمه -  مدیربیمه های كشتی، هواپیما وحمل كالای بیمه ایران با بیان اینکه ما رقبا را به هیچ وجه از بین نمی‌بریم، بلكه شرایط فعالیت آن‌ها را تسهیل می‌كنیم و در نقطه مقابل اگر رقبا به رفتار غیركارشناسی دست بزنند به طور حتم ما از آنان پیروی نخواهیم كرد، گفت: درسال 92 نسبت به سال 91 بیش از 400 درصد رشد در تعداد بیمه‌نامه‌های هواپیما داشته‌ایم.


حمیدرضا کاوه در گفتگو با مهر با بیان اینکه 75 درصد شركت های هواپیمایی كشور، این شركت را به عنوان بیمه گر خود پذیرفته و خدمات بیمه‌ای را از این شركت دریافت می كنند، گفت: مابقی شركت های هواپیمایی داخلی نیز به طور غیر مستقیم با این شركت درارتباط هستند و از ما خدمات بیمه ای دریافت می كنند.



مدیربیمه های كشتی، هواپیما و حمل كالای بیمه ایران ادامه داد: درهمین راستا درسال 92 نسبت به سال 91 بیش از 400 درصد رشد در تعداد بیمه نامه های هواپیما داشته ایم و از نظر مبلغ نیز 250 درصد رشد پرتفوی داشته ایم كه با میانگین صنعت بیمه  فاصله زیادی دارد.



وی در پاسخ به این سئوال که این شركت بیمه نامه های هواپیما را طبق چه استانداردهایی به مشتریان عرضه می كند گفت: این شركت بیمه نامه های هواپیما ها را طبق آخرین استانداردهای شركت های بیمه ای اروپایی بیمه می كند برهمین اساس اگر شركت های خارجی هم بخواهند درایران بیمه نامه هواپیما بفروشند خدمات بیشتری نسبت به  ما نمی توانند به مشتریان عرضه كنند از این رو تقاضا برای همكاری با ما روند روبه رشدی دارد.



كاوه درپاسخ به سئوال دیگری مبنی براینكه این شركت برای صدور بیمه نامه های هواپیما چه استانداردهایی را رعایت می كند، اظهارداشت: مهمترین مواردی كه در بیمه های هواپیما موردنظر قرارمی گیرد سال تولید و جنس استفاده شده در بدنه هواپیما است علاوه براین استفاده ازخدمات امنیت پروازی و باند فرودگاه ها، ساعت پرواز هواپیما، سابقه خسارتی انواع هواپیما، سابقه خسارتی شركت های هواپیمایی، مبداء و مقصد پرواز، انواع پروازها و همچنین سایر عواملی همانند شیوه های اعمال مدیریت، تعمیر و نگهداری در این خصوص مورد توجه شركت های بیمه گر است.

وی ادامه داد:‌ نرخ های ما به دلیل ارزیابی صحیح ریسك و رعایت استانداردهای انستیتوی بیمه گران لندن اعلام می شود از این رو ضریب خسارت دررشته هواپیما از یك نسبت قابل قبول با رویه های معمول بیمه گری دردنیا است.

كاوه در این رابطه به پرداخت خسارت های شركت های هواپیمایی دراین شركت بیمه ای درظرف كمتر از یك هفته اشاره كرد و افزود:‌ این شركت خسارت دیه مصدومان هواپیمایی را درمحل به زیان دیدگان و ذینفعان پرداخت می كند و خسارت بدنه هواپیما را نیز دركمتر از یك هفته به این شركت‌ها می‌پردازد این درحالی است كه تا به امروزو با توجه به مزیت‌های این شركت زیان‌های سنگین و خسارت های بزرگ درانجام وظایف بیمه گری ما خللی ایجاد نكرده است.



مدیربیمه های كشتی، هواپیما وحمل كالای بیمه ایران درباره بیمه های حمل و نقل نیز گفت:‌ ایمن ترین شیوه حمل كالا و خدمات شیوه حمل هوایی است اما در دنیا حمل دریایی به دلیل ارزانی، انعطاف پذیری نسبت به انواع و اقسام و ابعاد كالای درجریان حمل باتوجه به اینكه ریسك كمتری  دارد بزرگترین شیوه حمل كالا نسبت به حمل هوایی بوده و رایج ترین شیوه حمل است.



وی درباره حمل و نقل زمینی نیز تصریح كرد:‌حمل و نقل زمینی در دنیا معمولا برای مقاصد كوتاه و محصولات كوچك مورد استفاده قرار می گیرد كه دراین مورد نیز با توجه به تجربه و تخصص متصدیان حمل در رشته حمل زمینی و دقت نظر و اسكورت درحمل كالاهای خاص، از ریسك كمتری نسبت به سایر شیوه ها برخورداراست.



كاوه درخصوص نرخ بیمه های باربری و پاسخ به این سووال كه تعیین نرخ دراین بیمه نامه همانند نرخ بیمه های شخص ثالث اتومبیل ثابت است، گفت:‌ دربیمه‌های باربری نرخ حق بیمه ها به نوع خدمات شركت های بیمه ای و نظام تعرفه‌ای این شركت ها باز میگردد از این رو نرخ ثابتی نداریم با این حال ما هرج و مرج دربازار بیمه های حمل ونقل نداریم.



وی درباره شیوه عملكرد بیمه ایران دراین خصوص اظهارداشت: بیمه ایران به عنوان راهبر صنعت بیمه سهم بزرگی از بیمه های حمل كالا را دراختیار داشته و مدیریت می كند درهمین راستا سعی كردیم استانداردهای نرخ دهی را به گونه ای رعایت كنیم كه به بهانه حفظ بازار عامل شكستن بیش از حد نرخ ها تا جایی كه تحمل آن برای بیمه گر جدید سخت باشد نباشیم.



وی گفت: به عبارت دیگر بیمه ایران به عنوان راهبر صنعت شرایط بازار را به گونه ای رقم می زند كه رقبا تاب تحمل آن را داشته باشند ما رقبا را به هیچ وجه ازبین نمی بریم بلكه شرایط فعالیت آن ها را تسهیل می كنیم درنقطه مقابل اگر رقبا به رفتار غیركارشناسی دست بزنند به طور حتم ما از آنان پیروی نخواهیم كرد.



مدیربیمه های كشتی، هواپیما وحمل كالای بیمه ایران درباره تازه ترین وضعیت بیمه های كالا دراین شركت بیمه ای اضافه كرد:‌ درسه ماه نخست سال 93 نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیمه های حمل كالای این شركت بیش از 300 درصد رشد را نشان می دهد كه صادرات و واردات داخلی را شامل می شود و این رشد نشان می دهد تبادلات اقتصادی ما با سایر كشورهای دنیا روبه افزایش است كه خبرخوبی به شمار می رود.

نام:
ایمیل:
* نظر: