کد خبر: ۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۰
مدیر بیمه‌های باربری بیمه معلم تشریح کرد:

صنعت بیمه - مدیر بیمه باربری بیمه معلم با بیان اینکه پایین آمدن نرخ‌های بیمه حمل و نقل در چهار سال اخیر نشان دهنده پیشرفت صنعت حمل و نقل است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده نرخ‌های بیمه باربری واقعی‌تر شود.


به گزارش باشگاه خبری فارس«توانا»، در سال‌های اخیر افزایش حجم فعالیتهای اقتصادی کشور در بعد داخلی و بین‌المللی موجب رونق نسبی بیمه‌های مربوط به حمل و نقل و باربری شده است؛ از این رو و با توجه به فرا رسیدن روز حمل و نقل،‌ گفت‌وگویی با محمد حبیبی، مدیر بیمه‌های باربری شرکت بیمه معلم انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.


فارس: تحولات بیمه باربری کشور در چند سال اخیر را چطور ارزیابی می‌کنید ؟


حبیبی: تحولات در بیمه‌های باربری با توجه به پیشرفت تکنولوژی و صنعت حمل و نقل بسیار سریع و مثبت بوده است و پایین آمدن نرخ‌های بیمه حمل و نقل در چهار سال اخیر نشان دهنده این موضوع است. بیمه معلم هم با توجه به در اختیار داشتن 31 درصد سهم بازار در بیمه‌های دریائی (بدنه شناورها) که عمدتاً مربوط به ناوگان کشتیرانی کشور و شرکت‌های تابعه آن است، با فراهم کردن پوشش‌های مناسب اتکائی، بسترهای لازم رشد و توسعه حمل و نقل دریائی را فراهم کرده است.


فارس:تقسیم‌بندی در پوشش بیمه‌نامه باربری چگونه است؟


حبیبی: پوشش‌های بیمه‌ای ارائه شده در بیمه‌های باربری بر اساس فرمت‌های انستیتو بیمه‌گران لندن که مورد تائید شورای عالی بیمه قرار گرفته و هر سال نیز مورد بازبینی اعضای کمیته بیمه اتاق بازرگانی ایران و کمیته تخصصی بیمه‌های باربری سندیکای بیمه‌گران ایران قرار می گیرد، انجام می‌شود.


فارس: وضعیت بیمه‌های باربری در داخل و خارج از کشور و اثر بحران جهانی بر این رشته را توضیح دهید.


حبیبی: بازار داخلی از نظر استفاده از فرم‌های استاندارد مشابه بازارهای بین المللی عمل می کند اما نرخ‌های ارائه شده متفاوت است؛ همان‌طور که مطلع هستید نزدیک به دو سال از آزادسازی تعرفه‌های بیمه حمل و نقل گذشته و نرخ‌ها تعدیل شده است و پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده نرخ‌های بیمه باربری به نرخ‌های بین‌المللی نزدیک‌تر و البته واقعی‌تر شود.


در مورد اثر بحران جهانی بر این رشته هم باید بگویم بحران اقتصادی جهان در نظر اول عبارت است از پرشدن بازار از کالاهایی که مشتری قدرت خرید آنها را ندارد پس کالاها به فروش نمی رسد. به همین علت تولید کالاها نیز کاهش یافته و متوقف خواهد شد، بنابراین زمانی جابجایی کالا و بیمه کردن آن رونق خواهد یافت که چرخه تولید کامل باشد.


فارس: حجم فعالیت‌های بیمه معلم در زمینه حمل و نقل داخلی و بین المللی (واردات، صادرات و ترانزیت) چه میزان است؟


حبیبی: بیمه معلم با ارائه بیمه‌های ارزی در زمینه صادرات کالا و ترانزیت آن نقش مهمی را ایفا می‌کند به طوری‌که در ترکیب پرتفوی شرکت در سال گذشته 71/17 درصد پرتفوی بیمه‌های باربری مربوط به حق بیمه‌های صادراتی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 واحد رشد داشته و همچنین در بیمه‌های باربری وارداتی 11876 فقره بیمه‌نامه صادر شده که سهم حق بیمه آن از پرتفوی باربری معادل 47/55 درصد است. همچنین در سال گذشته 710 فقره بیمه‌نامه حمل و نقل داخلی صادر شده که معادل 81/26 درصد از مجموع پرتفوی این رشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: