کد خبر: ۶۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
گزارش عملکرد سامانه رسیدگی به شکایات بیمه گزاران
در 3 ماه ابتدای سال گذشته تعداد 843 مورد شکایت از شرکت‌های بیمه به ثبت رسیده که از این میزان 440 مورد شکایت ناوارد بوده است.
به‌گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه   از گزارش عملکرد سامانه رسیدگی به شکایات بیمه گزاران نشان می دهد از ابتدای سال جاری تاکنون 778 مورد شکایت علیه بیمه‌گران به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارسی، در 83 روز گذشته از سالجاری (یکم فروردین‌ماه تا 21 خردادماه) بالغ بر 778 مورد شکایت علیه شرکت‌های بیمه در سامانه بیمه مرکزی ثبت شده که بر این اساس آمار متوسط روزانه شکایت‌ها به 10 مورد در روز می‌رسد.

همچنین در میان شرکت‌های بیمه تحت نظارت بیمه مرکزی، بیمه ایران بیش‌ترین میزان شکایت‌های واصله را با 194 مورد به خود اختصاص داده است که پس از آن بیمه رازی با 71 مورد و بیمه پارسیان با 61 مورد بیش‌ترین میزان شکایت ثبت شده را داشته‌اند.

این در حالی است که بیمه‌ ایران معین با ثبت یک مورد شکایت، تجارت نو با ثبت 2 مورد و سرمد با ثبت 3 مورد شکایت در انتهای این فهرست قرار دارند.

بر اساس این گزارش بیمه ایران با 25 روز صرف وقت، از همه شرکت‌های بیمه دیرتر به شکایات خود پاسخ داده است که پس از آن شرکت‌های بیمه سینا با 24 روز و بیمه‌های ایران معین و تعاون با 23 روز قرار دارند. این در حالی است که بیمه سرمد تنها با صرف یک روز سریع ترین زمان پاسخگویی به شکایات را داشته است و شرکت‌های بیمه معلم، آرمان و نوین با 3 روز و بیمه تجارت نو با 4 روز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین طی این مدت 322 مورد از شکایت‌های ثبت شده وارد نبوده است. این در حالی است که در 3 ماه ابتدای سال گذشته تعداد 843 مورد شکایت از شرکت‌های بیمه به ثبت رسیده که از این میزان 440 مورد شکایت ناوارد بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: