کد خبر: ۶۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
در ادامه اين گزارش تاكيد شده، هزینه های اقتصادی ناشی از اين حملات فرضي، بسیار فراتر از خسارات حمله باج افزار واناکرای (WannaCry) است که در ماه مي كامپيوترهاي بسیاری را در بیش از 100 کشور آلوده كرد.
بزرگترين شركت بيمه اتكايي جهان هشدار داد كه زيان اقتصادي يك حمله سايبري جهاني به بيش از 53 ميليارد دلار مي رسد كه عواقب جبران آن بسيار سنگين خواهد بود.

 به‌گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از خبرگزاري رويترز ، "لويدز لندن" بزرگترين شركت بيمه در بريتانيا با انتشار گزارشي اعلام كرد كه در صورت وقوع یک حمله سایبری جهانی، 53 میلیارد دلار زیان اقتصادی به وجود مي آيد که معادل خسارت ناشی از طوفان عظیم "سندی" است که آمریکا را در سال 2012 در نوردید.

در اين گزارش كه با همکاری شرکت امنیت سایبری "ساینس" تهيه شده، آمده كه در حمله فرضی پيش بيني شده توسط شرکت لویدز، هکرها با وارد ساختن کدهای آلوده به نرم افزار یک شرکت میزبان، فایلهاي كامپيوتري کاربران را تا یک سال بعد دچار اختلال می کنند. میانگین خسارات مالی ناشی از این چنین اختلالی از 4.6 میلیارد دلار تا 53 میلیارد دلار برآورد شده است.

 
هرچند كه به گفته كارشناسان، خسارات واقعی بسیار بیشتر خواهد بود و به بيش از 121 میلیارد دلار می رسد. با توجه به نقصان کنونی خط مشی بیمه ای شرکت ها، حدود 45 میلیارد دلار از این زیان غیرقابل جبران است. همچنين طبق تخمين ها، میانگین خسارات ناشی از هک سیستم های عامل كامپيوترها نیز از 9.7 میلیارد دلار تا 28.7 میلیارد دلار متغیر خواهد بود.

در ادامه اين گزارش تاكيد شده، هزینه های اقتصادی ناشی از اين حملات فرضي، بسیار فراتر از خسارات حمله باج افزار واناکرای (WannaCry) است که در ماه مي كامپيوترهاي بسیاری را در بیش از 100 کشور آلوده كرد. این حمله سایبری، چند شرکت در اسپانیا مانند "تلفونیکا" و همچنین "سازمان ملی تامین بهداشت و درمان" بریتانیا، "فدکس" و "دویچه بان" را تحت تأثیر قرار داد. اهداف دیگر نیز در حدود ١٥٠ کشور همزمان گزارش شده‌ اند.

بالغ بر یک هزار كامپيوتر در وزارت کشور، وزارت بحران و شرکت مخابراتی "مگافون" روسیه نیز گزارشی مبنی بر آلودگی داده ‌اند.

بنابر این گزارش، پیش از گزارش مشترک شرکت بیمه لویدز و ساینس، دولت آمریکا به صنایع هشدار داده بود که هکرها در پی حمله به بخش های هسته ای و انرژی این کشور هستند.  
در اين گزارش آمده است كه شرکت‌های بیمه تلاش زیادی می‌کنند تا هزینه‌های آسیب‌ پذیری بالقوه مربوط به حملات سایبری را به دنبال افزایش خطرات سایبری و افزایش توجه به بیمه‌های سایبری برآورد کنند. یکی از چالش‌ های بزرگ این حوزه نبود اطلاعات مربوط به سوابق است که بر اساس آن بیمه گذاران می‌ توانند فرضیه ‌هایشان را پایه‌ گذاری کنند.
کارشناسان معتقدند، بسیاری از اقدامات صورت گرفته در حوزه امنیت سایبری بر امنیت بانک‌ ها و حفظ سیستم‌ های آن ‌ها متمرکز بوده درحالی که به شرکت‌ های بیمه که با بخش مالی در ارتباط هستند و به دلیل دارا بودن اطلاعات ارزشمند هدف حمله ‌های هکری قرار می ‌گیرند، توجه کمتری شده‌ است.

به گفته "ايگنا باله" مدیرعامل شرکت لویدز لندن، از آنجا که حوزه سایبر، مجازی است، فهميدن اينكه در یک حادثه بزرگ چه میزان ضرر مالي وارد خواهد شد، كار بسيار دشواري است.

طبق گزارش رويترز، در ماه ژوئن ویروسی به نام "نات پتیا" که در ابتدا كامپيوترهاي شرکت های اوکراینی را آلوده کرده بود، در سراسر جهان منتشر شد و با رمزنگاری اطلاعات رایانه های آلوده، آنان را از کار انداخت و فعالیت بنادر، دفاتر حقوقی و کارخانه ها را مختل و 850 میلیون دلار زیان وارد کرد. 

لویدز لندن یک شرکت خدمات مالی بریتانیایی است که به ‌عنوان کارگزار بیمه در زمینه ارائه خدمات بیمه، بیمه اتکایی، بیمه عمر، مبادلات اوراق قرضه و مدیریت ریسک فعالیت می ‌كند.

اين شركت در سال 1688 توسط "ادوارد لوید" تاسیس شده و در حال حاضر بیش از 2 هزار و 500 شعبه در سراسر جهان دارد.

بیمه لویدز فعالیت خود را از قهوه خانه ای ساده آغاز و به سرعت رشد کرد؛ لویدز سپس با انتشار روزنامه تخصصی بیمه، ابتکار عمل جالبی به خرج داد تا بیمه گران در جریان انتشار آخرین اخبار و وقایع تجارت و بیمه قرار بگیرند. پس از آن قهوه خانه لویدز اعتبار صد چندانی پیدا کرد، به نحوی که بعدها با انتقال به ساختمان مخصوصی به همان نام رسماً به مرکز بورس بیمه تبدیل شد؛ اعتباری که تا به امروز ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: