کد خبر: ۶۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
کارشناس صنعت بیمه:
بدیهی است که صنعت بیمه باید به سمت نوآوری پیش رود اما این رویه باید هوشمندانه باشد تا نمایندگان حذف نشوند.
به‌گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از یک کارشناس صنعت بیمه درباره فروش آنلاین بیمه شخص ثالث با کارت هوشمند الکترونیکی گفت: شبکه نمایندگی‌ برای بخش بیمه مهم است و هر گونه نوآوری و هوشمندسازی این صنعت باید به گونه‌ای باشد که نمایندگی‌ها از ورطه فعالیت حذف نشوند.

مجید بنویدی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه در صورت جدی‌ شدن بحث حذف فیزیکی بیمه‌نامه و ارایه کارت هوشمند قطعا شرکت‌های بیمه راهکاری را برای جلوگیری از حذف نمایندگی‌های خود پیدا خواهند کرد، افزود: اکنون 40 تا 50 درصد بازار شرکت‌های بیمه بر مبنای بیمه‌نامه شخص ثالث است و هرچه نمایندگی‌ها تقویت شوند بالطبع شرکت‌های بیمه قدرت بیش‌تری یافته و فروش توسعه پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی یکی از مقرهای اصلی درآمد نمایندگی‌های بیمه را بیمه‌نامه شخص ثالث تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: بدیهی است که صنعت بیمه باید به سمت نوآوری پیش رود اما این رویه باید هوشمندانه باشد تا نمایندگان حذف نشوند.
 
بنویدی تاکید کرد: در دنیا شرکت‌های بیمه به صورت مستقل بیمه‌نامه نمی‌فروشند و این امر از طریق نمایندگی‌ها صورت می‌گیرد بنابراین در صورت فروش آنلاین بیمه شخص ثالث هم باید برخی امور به نمایندگی‌ها واگذار شود.

این کارشناس صنعت بیمه عنوان کرد: شرکت‌های بیمه باید بر روی مدیریت ریسک تمرکز داشته باشند و خود نمی‌توانند در فروش بیمه‌نامه‌ها وارد شوند.

 هدف‌گذاری بیمه مرکزی هم در این بحث مطروحه قطعا تسهیل امور جاری برای بیمه‌گزار بوده و به دنبال حذف نمایندگی‌ها نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر: