کد خبر: ۶۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
شرکت‌ ها تازه ایجاد شده و در فاز توسعه و تحقیق برای بازاریابی قرار دارند. این شرکت‌ها در دورهٔ "حباب دات کام" محبوب شدند.
یک استارت آپ نیویورکی درصدد ایجاد و دگرگون کردن صنعت بیمه در جهان است.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از  وب سایت هفته نامه "فوربس"، "لیموناد" اکنون یکی از معروف‌ترین استارت‌آپ‌های است که تمرکزش را بر توسعه صنعت بیمه قرار داده است و قصد دارد این صنعت را متحول کند.

دنیل شریبر، مدیرعامل و از موسسان این شرکت در گفت و گو با هفته نامه فوربس با اشاره به تحولات عصر جهانی می گوید که شرایط کنونی صنعت بیمه خسته کننده و از کار افتاده است و به همین دلیل مردم همواره این احساس را دارند که با بهترین چیز در حال مواجه هستند. به عنوان مثال نگاه کنید اکنون در آمریکا هر خانواده به طور میانگین یک هزار و 300 دلار سالانه به دلیل تقلب در صنعت بیمه پرداخت می کند و 24 درصد از شهروندان آمریکایی از نحوه رسیدگی به شکایت شان گله مند هستند. اگر ما این شرایط را تغییر دهیم، تحولی در این صنعت ایجاد می کنیم.

لیموناد که از آن به عنوان «اوبر صنعت بیمه» یاد شده، یک شرکت بیمه متفاوت است که در حال متحول کردن ساختار قدیمی و بوروکراتیک صنعت بیمه است. این استارت‌ آپ که به صورت شخص به شخص (P2P) کار می‌کند، از هیچ کارگزاری استفاده نمی‌ کند و بنابراین حق بیمه‌ های آن کمتر از حد متوسط است. پوشش ‌های بیمه به وسیله هوش مصنوعی روی گوشی موبایل مشتری انجام می ‌شود و فرآیندی که معمولا چند روز یا چند هفته طول می‌کشد، با سرعتی بی‌ نظیر و رکورد شکن طی می ‌شود.

در توصیف این شرکت آمده است که با لیموناد همه ‌چیز ساده و شفاف است، هزینه‌های صحیح پرداخت می ‌شود، به شکایات با سرعت رسیدگی می ‌شود و خیلی زود از مخمصه رها می ‌شوید. در لیموناد باید هر آنچه بیش از این درباره بیمه می ‌دانستید را رها کنید و خودتان را به دستان توانمند لیموناد بسپارید.

شرکت نوپا یا "استارتاپ" طبق تعاریف به یک شرکت یا یک مشارکت و یا یک سازمان موقت گفته می ‌شود که در جهت جستجوی راه حلی برای یک مدل کسب و کار قابل توسعه و تکرار پذیر راه‌اندازی می ‌شود.این شرکت‌ها تازه ایجاد شده و در فاز توسعه و تحقیق برای بازاریابی قرار دارند. این شرکت‌ها در دورهٔ "حباب دات کام" محبوب شدند.

شرکت‌های نوپا معمولاً مبتنی بر ایده‌ های ریسک ‌پذیر هستند که مدل کسب و کار شان مشخص نیست و بازار هدف شان نیز در حد فرض است. شرکت‌های نوپا می ‌توانند در هر حوزه‌ ای ایجاد شوند، ولی اغلب به شرکت‌هایی گفته می‌شود که رشد سریعی دارند و در زمینه تکنولوژی فعالیت می ‌کنند.

وظیفه مهم در راه اندازی یک کسب و کار، تحقیق برای اعتبار، ارزیابی و توسعه ایده یا مفاهیم کسب و کار است. اگر ارزش یک شرکت بر اساس تکنولوژی آن شرکت باشد، مهم است که بنیانگذار ان از مالکیت معنوی ایده‌ه ای خود حفاظت کنند. ازچالش‌های راه‌اندازی یک کسب و کار نوپا سرمایه، نیروی انسانی و هزینه اجاره دفتر و منشی است؛ برای همین بسیاری از استارتاپ ‌ها برای کاهش این هزینه ‌ها از خدمات دفتر کار مجازی استفاده می ‌کنند.

دنیل شریبر می ‌گوید: «بیشتر آمریکایی‌ ها بیمه را یک مزاحم ضروری می‌ دانند تا یک کالای اجتماعی و این همان چیزی است که ما می‌ خواهیم تغییر دهیم.»

یکی از ویژگی‌های محوری لیموناد این است که حق بیمه‌ های خرج نشده افراد به واسطه فعالیت‌ های بشر دوستانه و به انتخاب خود آنها به سازمان‌های غیرانتفاعی واگذار می ‌شود.

او در این گفت و گو تاکید می کند که ما می خواهیم لیموناد را به عنوان یک هوش مصنوعی کارآمد به تمامی جهان معرفی کنیم تا به طور کل رفتارهای اقتصادی تغییر یابد. به همین دلیل همواره سعی داریم از مدل های جدید بهره ببریم.

شریبر درباره خصوصیت مشتریان شرکتش نیز می گوید، 87 درصد از مشتری‌های ما را کسانی تشکیل می دهند که برای نخستین بار دست به خرید بیمه زده اند و این بدان معناست که ما توانسته ایم بازار دست نخورده و بکر را هدف قرار دهیم. در حقیقت ما توانستیم تاثیر اجتماعی خوبی داشته باشیم و حمایت از ما باعث می شود که سیاست ها و محصولات لیموناد هر روز محبوب تر از گذشته شوند.

در گزارش ها آمده است که این شرکت با کاهش هزینه ها توانسته درآمد خود را به 60 میلیون دلار برساند و همانطور که وعده داده بود بیش از 53 هزار دلار یعنی 10 درصد از درآمد سالانه خود را به سازمان های خیریه اهدا کند.

او ادامه می دهد: ما اکنون شاهد آن هستیم مردم درباره ما توئیت می کنند و برای توصیف ما از کلمات "فوری"، "سرگرم کننده" و "خوب" استفاده می کنند. به همین دلیل ما بر این باور هستین که می توانیم تجربه های ارزشمند اقتصادی را در اختیار آنان قرار دهیم تا مشتری های مان تمام فرضیات اشتباه خود را فراموش کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: