کد خبر: ۶۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
مدیرکل امور فنی مستمری های سازمان تأمین اجتماعی خبر داد:
در سال ٩٥ بالغ بر ١٣ هزار میلیارد تومان هزینه ارائه خدمات به از کار افتادگان بوده است.
به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه ١٣٣ هزار نفر کار افتاده کلی از خدمات این سازمان استفاده می کنند، گفت: تلخیص و تجمیع بخشنامه ها و دستورالعمل‌های مربوط به از کار افتادگی در سازمان تأمین اجتماعی انجام شده است.

 
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مهندس سیدمحمدعلی جنانی در برنامه زنده روی خط خبر شبکه خبر اظهار داشت: در سال ٩٥ بالغ بر ١٣ هزار میلیارد تومان هزینه ارائه خدمات به از کار افتادگان بوده است.
 
وی افزود: با توجه به وجود قوانین و آئین نامه های متعدد در موضوع از کار افتادگی و همچنین وجود آراء مختلف از مراجع گوناگون در این باره، سازمان تأمین اجتماعی اقدام به تجمیع و تلخیص تمامی دستورالعمل ها و آراء صادره در این حوزه کرد و بخشنامه جدیدی به واحدهای اجرایی تأمین اجتماعی سراسر کشور ابلاغ شد.
 
جنانی ادامه داد: در این بخشنامه روند رسیدگی به پرونده های از کار افتادگی روشن شده و فرآیند کار به صورت دقیق و روشن مشخص شده است تا تفاوت برداشته و رفتارهای متفاوت در این حوزه را شاهد نباشیم.
 
مدیرکل فنی و مستمری های سازمان تأمین اجتماعی، گفت: روند کلی رسیدگی به درخواستهای از کار افتادگی به این صورت است که در ابتدا پزشک معالج، پس از انجام مراحل درمانی و اتمام پروسه معالجه، فرد را به کمیسیون پزشکی که متناسب با بیماری مربوطه است، معرفی می کند.
 
جنانی اظهار داشت: در صورت صدور رای نهایی از کار افتادگی در کمیسیون های پزشکی، بیمه شده از مزایای مربوط به از کار افتادگی شامل مستمری از کار افتادگی کلی یا جزئی برخوردار می شود. در مورد نقص عضو نیز غرامت مقطوع مطابق با قوانین قابل پرداخت است.
 

نام:
ایمیل:
* نظر: