کد خبر: ۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۰

صنعت بیمه - متاسفانه یکی از مشکلات بزرگی که در تبلیغات کالاها مشاهده می شود تبلیغات گمراه کننده است. اینگونه تبلیغات نه تنها مفید نمی باشد بلکه ضررهای جبران ناپذیری به جامعه وارد نموده و باعث عدم اعتماد مصرف کنندگان کالا خواهد شد.

 

شرکتهای بیمه نیز، با توجه به اهمیت تبلیغات برای آنها جهت جذب مشتری بیشتر،  از این قضیه مستثنی نمی باشند و نظارت بر تبلیغات عرضه کنندگان بیمه با هدف اطلاع رسانی سالم به بیمه گذاران از اهمیت ویژه ای برخودار است.

 

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه، خوشبختانه این مهم از دید بیمه مرکزی ج.ا.ایران پنهان نمانده و باعث تصویب آیین نامه ای شده تا نهاد نظارتی بیمه کشور تسلط کامل بر موضوع داشته باشد.

 

در آیین نامه شماره 71 شورای عالی بیمه ضمن تعریف تبلیغات، عرضه کنندگان بیمه را از ارائه تبلیغات گمراه کننده منع نموده است. موارد زیر مصداق تبلیغات گمراه کننده بیان شده است:

1- موجب ابهام در تشخیص محصولات بیمه ای شود.

2- وعده هایی خارج از پوشش های مقرر در بیمه نامه یا فراتر از عملكرد بیمه گر ارایه دهد.

3- با شرایط بیمه نامه منطبق نباشد.

4- با قوانین و مقررات بیمه ای و عرف بیمه منطبق نباشد.

 

 

موسسات بیمه موظفند  تبلیغات شرکت و نمایندگان خود را کاملا کنترل کرده و ضمن فراهم نمودن سیستمی برای این منظور، تبلیغات را در دفتر موسسه ثبت و نگهداری نمایند. همچنین مؤسسات بیمه موظفند قبل از انجام تبلیغات بیمه‌ای در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تاییدیه بیمه مركزی را اخذ نمایند.

 

در مواردی كه بیمه مركزی تبلیغ بیمه را مغایر با قوانین و مقررات تشخیص دهد از ادامه انتشار آن جلوگیری بعمل آورده و یا تبلیغ پس از اصلاح میبایست از طریق همان رسانه‌ای كه در ابتدا منتشر شده مجددا انتشار یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر: